Warsztaty: klient z niepełnosprawnością

Czas trwania: 6-8 godzin. Maksymalna liczba uczestników: 20 osób.

Mają na celu opanowanie podstawowej wiedzy i niezbędnych umiejętności aby skutecznie pomagać klientowi niepełnosprawnemu.

Podstawowa wiedza o niepełnosprawności

  1. Wprowadzenie w problematykę niepełnosprawności
  2. stopnie i rodzaje niepełnosprawności.
  3. Rozmowa na temat niepełnosprawnych w środowisku, którym funkcjonują uczestnicy zajęć.
  4. Nauka, praca, życie codzienne osób z niepełnosprawnością

Zasady komunikacji

  1. Kontakt z klientem niepełnosprawnym wzrokowo: podawanie ręki, rozmowa, prowadzenie, podawanie przedmiotów, opis otoczenia itp.
  2. Formy komunikacji z osobą głuchą w przypadku nieznajomości języka migowego.
  3. Znaczenie zachowań werbalnych i niewerbalnych w kontaktach z klientem z dysfunkcją wzroku.

Ćwiczenia praktyczne

  1. Niepełnosprawni fizycznie i różnice w podejściu do nich ze względu na sposób poruszania się.
  2. Ćwiczenia praktyczne z użyciem wózka inwalidzkiego.
  3. Rozmowa, czynności codzienne, poruszanie się z białą laską i zasłoniętymi oczami przez gogle, a także ze stoperami w uszach itp.
  4. Asertywność w sytuacjach stresowych z udziałem osoby z niepełnosprawnością

Zapewnienie wsparcia osobom z niepełnosprawnością

  1. Opracowanie indywidualnego kodeksu dobrych praktyk postępowania z niepełnosprawnym klientem na danym stanowisku pracy.
  2. Uczestnik ma za zadanie opisać wszelkie możliwe sytuacje, jakie może spotkać na swoim stanowisku pracy
  3. Dyskusja nad dobrymi praktykami

Nie znalazłeś/aś w tej ofercie nic dla siebie? Napisz do nas, poinformuj, czego potrzebujesz, chętnie przygotujemy indywidualną ofertę dopasowaną do Twoich oczekiwań!