Czas trwania: 6-8 godzin. Maksymalna liczba uczestników: 20 osób.
Mają na celu opanowanie podstawowej wiedzy i niezbędnych umiejętności aby skutecznie pomagać klientowi niepełnosprawnemu.
Podstawowa wiedza o niepełnosprawności
- Wprowadzenie w problematykę niepełnosprawności
- stopnie i rodzaje niepełnosprawności.
- Rozmowa na temat niepełnosprawnych w środowisku, którym funkcjonują uczestnicy zajęć.
- Nauka, praca, życie codzienne osób z niepełnosprawnością
Zasady komunikacji
- Kontakt z klientem niepełnosprawnym wzrokowo: podawanie ręki, rozmowa, prowadzenie, podawanie przedmiotów, opis otoczenia itp.
- Formy komunikacji z osobą głuchą w przypadku nieznajomości języka migowego.
- Znaczenie zachowań werbalnych i niewerbalnych w kontaktach z klientem z dysfunkcją wzroku.
Ćwiczenia praktyczne
- Niepełnosprawni fizycznie i różnice w podejściu do nich ze względu na sposób poruszania się.
- Ćwiczenia praktyczne z użyciem wózka inwalidzkiego.
- Rozmowa, czynności codzienne, poruszanie się z białą laską i zasłoniętymi oczami przez gogle, a także ze stoperami w uszach itp.
- Asertywność w sytuacjach stresowych z udziałem osoby z niepełnosprawnością
Zapewnienie wsparcia osobom z niepełnosprawnością
- Opracowanie indywidualnego kodeksu dobrych praktyk postępowania z niepełnosprawnym klientem na danym stanowisku pracy.
- Uczestnik ma za zadanie opisać wszelkie możliwe sytuacje, jakie może spotkać na swoim stanowisku pracy
- Dyskusja nad dobrymi praktykami
Nie znalazłeś/aś w tej ofercie nic dla siebie? Napisz do nas, poinformuj, czego potrzebujesz, chętnie przygotujemy indywidualną ofertę dopasowaną do Twoich oczekiwań!