(dis)ability tips

Warsztaty i szkolenia dotyczące NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI

Do kogo kierowana jest oferta?

Oferta szkoleniowa Fundacji kierowana jest do:

  1. firm,
  2. instytucji pozarządowych,
  3. placówek oświatowych,
  4. jednostek samorządu terytorialnego,

które mają kontakt z osobami z niepełnosprawnościami lub zatrudniają je

 

Warsztaty dla uczniów szkół i przedszkoli

Czas trwania: 4 x 45 minut. Maksymalna liczba uczestników: 15 osób.

Praktyczne zajęcia dla najmłodszych przybliżające tematykę niepełnosprawności, które pomogą odnaleźć się w kontakcie z osobami z niepełnosprawnością.

5 zmysłów człowieka z niepełnosprawnością (2 x 45 minut)

  1. Wprowadzenie dzieci w problematykę zmysłów człowieka.
  2. Zaprezentowanie zmysłów w atrakcyjnej formie obfitującej w ciekawostki naukowe, rekwizyty oraz specjalnie przygotowane materiały.
  3. Słuchacze mają możliwość wcielenia się w osobę z deficytem danego zmysłu i wyrażenia odpowiedniej postawy.
  4. Ćwiczenia praktyczne związane ze zmysłem słuchu oraz dotyku.
  5. Dzieci będą miały okazję zbadać swoją percepcję dotykową odróżniając przedmioty po jej fakturze, kształcie.
  6. Zasady higieny słuchu oraz savoir-vivre osoby niesłyszącej wraz z podstawowymi informacjami na temat języka migowego i kultury głuchych.

Warsztaty zmysłów (2 x 45 minut)

  1. Ćwiczenia praktyczne będą dotyczące zmysłu smaku.
  2. Dzieci w grupach będą miały możliwość identyfikacji smaków i stworzenia własnego profilu smakowego.
  3. Podczas warsztatów zmysłu zapachu, dzieci odróżniają od siebie specjalnie przygotowane próbki.
  4. Wspólne uczenie się alfabetu Braille’a oraz grupowe zawody w układaniu napisu.
  5. Poruszanie się z białą laską.

 

 

 

Warsztaty: klient z niepełnosprawnością

Czas trwania: 6-8 godzin. Maksymalna liczba uczestników: 20 osób.

Mają na celu opanowanie podstawowej wiedzy i niezbędnych umiejętności aby skutecznie pomagać klientowi niepełnosprawnemu.

Podstawowa wiedza o niepełnosprawności

  1. Wprowadzenie w problematykę niepełnosprawności
  2. stopnie i rodzaje niepełnosprawności.
  3. Rozmowa na temat niepełnosprawnych w środowisku, którym funkcjonują uczestnicy zajęć.
  4. Nauka, praca, życie codzienne osób z niepełnosprawnością

Zasady komunikacji

  1. Kontakt z klientem niepełnosprawnym wzrokowo: podawanie ręki, rozmowa, prowadzenie, podawanie przedmiotów, opis otoczenia itp.
  2. Formy komunikacji z osobą głuchą w przypadku nieznajomości języka migowego.
  3. Znaczenie zachowań werbalnych i niewerbalnych w kontaktach z klientem z dysfunkcją wzroku.

Ćwiczenia praktyczne

  1. Niepełnosprawni fizycznie i różnice w podejściu do nich ze względu na sposób poruszania się.
  2. Ćwiczenia praktyczne z użyciem wózka inwalidzkiego.
  3. Rozmowa, czynności codzienne, poruszanie się z białą laską i zasłoniętymi oczami przez gogle, a także ze stoperami w uszach itp.
  4. Asertywność w sytuacjach stresowych z udziałem osoby z niepełnosprawnością

Zapewnienie wsparcia osobom z niepełnosprawnością

  1. Opracowanie indywidualnego kodeksu dobrych praktyk postępowania z niepełnosprawnym klientem na danym stanowisku pracy.
  2. Uczestnik ma za zadanie opisać wszelkie możliwe sytuacje, jakie może spotkać na swoim stanowisku pracy
  3. Dyskusja nad dobrymi praktykami

 

Nie znalazłeś/aś w tej ofercie nic dla siebie? Napisz do nas, poinformuj, czego potrzebujesz, chętnie przygotujemy indywidualną ofertę dopasowaną do Twoich oczekiwań!

PLIKI DO POBRANIA