szkolenie dla nauczycieli akademickich
Dla kogo przeznaczone jest
szkolenie?
- Wykładowców i wszystkich pracowników dydaktycznych
- Doktorantów prowadzących zajęcia ze studentami
- Pracowników technicznych pracujących ze studentami w laboratoriach
Cele szkolenia
Warsztaty mają umożliwić uczestnikom zdobycie wiedzy na temat zespołu Aspergera istotnej z punktu widzenia nauczyciel akademickiego. Nastawione są na praktyczne rozwiązania w organizowaniu procesu kształcenia studentów oraz rozwijanie umiejętności komunikacyjnych. Uczestnicy warsztatu poznają m. in.:
- kluczowe informacje na temat funkcjonowania studentów z autyzmem i zespołem Aspergera (ASD), użyteczne z punktu widzenia nauczyciela akademickiego,
- podstawowe techniki skutecznej komunikacji z osobami z ASD,
- dobre praktyki adaptacji procesu studiowania dla osób z ASD,
- dostępne na formy wsparcia w procesie studiowania.
Głównym celem warsztatów jest uczynienie pracy wykładowcy łatwiejszą, bardziej efektywną i satysfakcjonującą – w szczególności dotyczy to pracy ze studentami z nietypowymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z zespołem Aspergera.
Forma szkolenia
Szkolenie ma charakter wykładowo-warsztatowy, będzie dostarczać niezbędnej wiedzy, ale również angażować doświadczenia pracowników dydaktycznych uczelni związane ze studentami. Każde ze szkolenie trwa włącznie z przerwami ok. 5 godzin. Może w nim wziąć udział do 16 osób.
Zakres tematyczny warsztatów każdorazowo będzie dostosowywany do potrzeb uczestników z uwzględnieniem ich doświadczeń w pracy ze studentami. Część materiałów z informacjami teoretycznymi uczestnicy otrzymają drogą mailową przed szkoleniem, aby w trakcie warsztatu maksymalnie skupić się na części praktycznej.
Proponowany czas szkolenia: 5 godzin.
Liczba osób w grupie: maksymalnie
16 osób.
Tematyka zajęć
- Zespół Aspergera w spektrum autyzmu – podstawowe informacje.
- Cechy charakterystyczne funkcjonowania poznawczego, społecznego i komunikacji osób dorosłych z ASD.
- Skuteczna komunikacja z osobami z ASD – wskazówki i ćwiczenia praktyczne.
- Adaptacja procesu studiowania dla osób z ASD – poszukiwanie rozwiązań w praktyce.
- Co jeśli nie wychodzi? Reagowanie w sytuacjach trudnych i nietypowych.
- Racjonalne wsparcie zamiast taryfy ulgowej – dostępne na formy wsparcia studentów z ASD.
Czego potrzebujemy?
- sali z projektorem i głośnikami – do odtworzenia krótkich filmów.
Kontakt:
Krzysztof Osóbka tel. 782 667 073 / krzysztofosobka@gmail.com